UMIEJĘTNOŚĆ ZBANOWANA
Adaptability
- Ataki, które mają ten sam typ, co Pokemon, są o 2 razy silniejsze niż
gdy używa je inny typ (bez tej umiejętności - 1,5 raza).
Aftermath - Kiedy Pokemon zostaje
pokonany za pomocą ataku podczas którego miał miejsce kontakt fizyczny,
jego przeciwnik traci 1/4 maksymalnego HP.
Air Lock - Zapobiega występowaniu zjawisk pogodowych i sprawia, że działające na polu bitwy zanikają.
Analytic - Zwiększa siłę ataku Pokemona, gdy atakuje on jako ostatni.
Anger Point - Kiedy Pokemon zostaje trafiony ciosem krytycznym, moc jego ataku wzrasta do maksimum.
Anticipation - Kiedy przeciwnik
ma ataki superefektywne, pokonujące jednym ciosem (One-Hit KO),
Selfdestruct lub Explosion, Pokemona przechodzą ciarki (shudder).
Arena Trap - Przeciwnik nie może
uciec ani zostać wycofany z walki, chyba że jest typu latającego albo
posiada umiejętność Levitate lub Run Away. Dodatkowo, kiedy Pokemon jest
na pierwszym miejscu w drużynie, szansa na napotkanie dzikiego Pokemona
wzrasta dwukrotnie.
Bad Dreams - Kiedy przeciwnik śpi, co turę traci 1/8 maksymalnej wartości HP.
Battle Armor - Blokuje ciosy krytyczne przeciwnika.
Battle Armor - Blokuje ciosy krytyczne przeciwnika.
Big Pecks - Obrona Pokemona nie może zostać obniżona.
Blaze - Kiedy HP spada poniżej 1/3, ataki ogniste zadają do 1,5 raza większe obrażenia.
Cacophony - zagłusza przeciwnika nieprzyjemnymi odgłosami, przez co staje się odporny na ataki dźwiękowe.
Chlorophyll - Kiedy podczas walki świeci słońce, szybkość Pokemona podwaja się.
Clear Body - Statystyki Pokemona nie mogą zostać obniżone przez atak lub zdolność przeciwnika.
Cloud Nine - Zapobiega występowaniu zjawisk pogodowych i sprawia, że działające na polu bitwy zanikają.
Color Change - Typ Pokemona zmienia się wraz z każdym ofensywnym ruchem przeciwnika na odpowiadający typowi przyjętego ataku.
Compoundeyes - Pokemon ma
zwiększoną celność o 30%. Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym
miejscu w drużynie, szansa na to, że dziki Pokemon będzie trzymał
przedmiot wzrasta o 50%.
Contrary - Ataki zwiększające statystki tego Pokemona obniżają je, a zmniejszające podwyższają je.
Cursed Body - Kiedy zostaje trafiony atakiem, który wymaga kontaktu fizycznego, blokuje go w 30% przypadków.
Cute Charm - Przy fizycznym
kontakcie istnieje 30% szans na zauroczenie przeciwnika przeciwnej płci.
Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie,
prawdopodobieństwo spotkania Pokemona przeciwnej płci wynosi 66,7%.
Damp - Blokuje ataki Selfdestruct i Explosion oraz umiejętność Aftermath.
Defeatist - Atak i specjalny atak Pokemona zostają obniżone o połowę, kiedy jego HP spada poniżej 50%.
Defiant - Statystyka ataku Pokemona zostaje podwyższona o dwa poziomy, kiedy jego statystyki zostaną obniżone.
Download - Zwiększa specjalny
atak Pokemona o jeden poziom, kiedy specjalna obrona przeciwnika jest
równa lub niższa od jego obrony, a kiedy jest od niej wyższa, zwiększa
jego atak.
Drizzle - Kiedy Pokemon wchodzi do walki, zaczyna padać deszcz. Efekt ten zanika dopiero po wycofaniu Pokemona z walki.
Drought - Kiedy Pokemon wchodzi do walki, słońce zaczyna mocno świecić. Efekt ten zanika dopiero po wycofaniu Pokemona.
Dry Skin - Kiedy słońce mocno
świeci, HP Pokemona spada co turę obniża się o 1/8 wartości maksymalnej,
a kiedy pada deszcz wzrasta o tę samą ilość. Dodatkowo, ataki typu
ognistego zadają mu o 25% więcej obrażeń, a typu wodnego odnawiają 1/4
maksymalnej wartości HP.
Early Bird - Pokemon w czasie walki śpi o połowę krócej, niż spałby normalnie.
Effect Spore - Przy kontakcie fizycznym obu Pokemonów istnieje 10% szans na sparaliżowanie, uśpienie lub zatrucie przeciwnika.
Filter - Obniża o 1/4 ilość obrażeń zadawanych przez superefektywne ataki przeciwnika.
Flame Body - Przy fizycznym
kontakcie istnieje 30% szans na podpalenie przeciwnika. Dodatkowo, kiedy
Pokemon z tą zdolnością jest w drużynie, ilość kroków niezbędnych do
wyklucia się jajek zostaje zmniejszona o połowę.
Flare Boost - Kiedy Pokemon zostaje oparzony, jego statystyka specjalnegoataku zostaje podwyższona o 50%.
Flash Fire - Uodparnia od ataków
typu ognistego, a w skutek ich trafienia zwiększa siłę ognia. Zdolność
nie działa, kiedy Pokemon jest zamrożony.
Flower Gift - Zwiększa atak i specjalną obronę Pokemona, kiedy słońce mocno świeci. Cherrim dodatkowo zmienia wtedy formę.
Forecast - Typ i forma Castforma zmienia się zależnie od pogody.
Forewarn - Pozwala zobaczyć nazwę najsilniejszego ataku przeciwnika.
Friend Guard - W podwójnych i potrójnych walkach sprzymierzone Pokemony doznają mniejszych obrażeń.
Frisk - Pozwala Pokemonowi zobaczyć jaki przedmiot trzyma przeciwnik.
Gale Wings - Wszystkie ataki typu lot mają zwiększoną prędkość o 1.
Gluttony - Powoduje, że Pokemon zjada trzymaną jagodę po utracie 50% punktów życia (zwykle jest to 75%).
Guts - Kiedy Pokemon zostaje
podpalony, zatruty lub sparaliżowany albo zasypia (tylko w grach IV
generacji), jego atak wzrasta o 50%.
Harvest - Pokemon może wielokrotnie używać trzymaną Berry podczas jednej bitwy.
Healer - Pod koniec każdej tury istnieje 30% szans, że któryś ze sprzymierzeńców zostanie uleczony ze zmiany statusu.
Heatproof - Obniża o połowę obrażenia zadawane przez ataki ogniste i wynikające z podpalenia.
Heavy Metal - Waga Pokemona jest podwojona.
Honey Gather - Istnieje prawdopodobieństwo, że po stoczonej walce Pokemon znajdzie przedmiot "Honey" (miód).
Huge Power - Siła ataków tego Pokemona jest podwojona.
Hustle - Na początku walki atak
Pokemona zostaje zwiększony o 50%, ale celność jego fizycznych ruchów
spada o 20%. Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w
drużynie, szansa na napotkanie silniejszych Pokemonów wzrasta o 50%.
Hydration - Kiedy pada deszcz, zmiany statusu Pokemona są leczone po każdej turze walki.
Hyper Cutter - Uniemożliwia
obniżenie ataku Pokemona. Dodatkowo, przy użyciu ruchu Cut, może ściąć
on podwójną ilość trawy (tylko w Pokemon Emerald).
Ice Body - Kiedy podczas walki pada grad (Hail), HP Pokemona co turę odnawia się o 1/16 wartości maksymalnej.
Illuminate - Jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie, szansa na napotkanie dzikiego Pokemona rośnie o 200%.
Illusion - Sprawia, że Pokemon przyjmuje wygląd ostatniego Pokemona w drużynie.
Immunity - Pokemon nie może zostać zatruty.
Imposter - Na początku walki Pokemon transformuje się w przeciwnika.
Infiltrator - Podczas ataku ignoruje "bariery" powstałe w wyniku ruchów Reflect, Light Screen, Safeguard i Mist.
Inner Focus - Pokemon nigdy nie stchórzy (flinch).
Insomnia - Pokemon nie może zasnąć.
Intimidate - Kiedy Pokemon
wchodzi do walki, siła ataków przeciwnika spada o jeden poziom.
Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie, szansa na
napotkanie słabszych Pokemonów maleje o 50%.
Iron Barbs - Zadaje obrażenia równe 1/8 maksymalnego HP każdemu Pokemonowi, który go dotknie.
Iron Fist - Zwiększa siłę ataków podczas których wykorzystywane są pięści o 20%.
Justified - Zwiększa atak Pokemona o jeden poziom, gdy zostanie on trafiony ruchem typu Dark.
Keen Eye - Celność Pokemona nie
może zostać obniżona. Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu
w drużynie, szansa na napotkanie słabszych Pokemonów maleje o 50%.
Klutz - Pokemon nie może używać trzymanych przedmiotów podczas walki.
Leaf Guard - Zapobiega zmianie statusu Pokemona przez przeciwnika, kiedy słońce mocno świeci.
Levitate - Ataki typu ziemnego oraz zdolność "Arena Trap" są powstrzymywane.
Light Metal - Waga Pokemona jest o połowę mniejsza niż normalnie.
Lightningrod - Pokemon ściąga na
siebie wszystkie ataki elektryczne. Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na
pierwszym miejscu w drużynie, osoby zarejestrowane w PokeNavie będą do
ciebie częściej dzwonić.
[bLimber[/b] - Pokemon nie może zostać sparaliżowany.
Liquid Ooze - Zadaje przeciwnikowi obrażenia, gdy ten chce wyssać życie.
Magic Bounce - Odbija efekty ruchów niezadających obrażenia (zmieniających statystyki).
Magic Guard - Pokemon traci
punkty życia tylko wtedy, kiedy przeciwnik atakuje go za pomocą
bezpośrednich ataków (za wyjątkiem obrażeń wynikających z użycia ruchu
"Struggle").
Magma Armor - Pokemon nie może
zostać zamrożony. Dodatkowo, kiedy Pokemon z tą zdolnością jest w
drużynie, ilość kroków niezbędnych do wyklucia się jajek zostaje
zmniejszona o połowę.
Magnet Pull - Powstrzymuje
stalowe Pokemony przed ucieczką z walki. Dodatkowo, jeśli Pokemon jest
na pierwszym miejscu w drużynie, szansa na napotkanie stalowych
Pokemonów rośnie o 150%.
Marvel Scale - Kiedy status Pokemona w jakikolwiek sposób odbiega od normy, jego obrona wzrasta o 50%.
Minus - Kiedy partner w dwuwalce ma zdolność "Plus", specjalny atak tego Pokemona rośnie o 50%.
Mold Breaker - Pokemon może skutecznie zaatakować przeciwnika niezależnie od jego umiejętności.
Moody - Na początku walki jedna ze statystyk Pokemona zostaje podwyższona o jeden poziom, a inna obniżona o jeden poziom.
Motor Drive - Gdy Pokemon jest uderzany elektrycznym atakiem, jego szybkość wzrasta o jeden poziom.
Moxie - Zwiększa atak Pokemona o jeden poziom w przypadku pokonania innego Pokemona.
Multiscale - Kiedy Pokemon ma maksymalną ilość HP, otrzymuje o połowę mniej obrażeń.
Multitype - Typ i forma Pokemona zależy od trzymanej przez niego Płyty (Plate).
Mummy - Zmienia na "Mummy" umiejętność każdego Pokemona, który go dotknie.
Natural Cure - Kiedy Pokemon kończy walczyć, wylecza się ze wszystkich zmian statusu.
No Guard - Wszystkie ataki użyte
przez Pokemona z tą zdolnością oraz przeciwko niemu na pewno trafią.
Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie,
częstotliwość napotykania dzikich Pokemonów wzrasta.
Normalize - Wszystkie ataki Pokemona są traktowane jako typu normalnego.
Oblivious - Pokemon nie może zauroczyć się.
Overcoat - Pokemon nie otrzymuje żadnych obrażeń od efektów pogodowych.
Overgrow - Kiedy HP spada poniżej 1/3, ataki trawiaste zadają do 1,5 raza większe obrażenia.
Own Tempo - Pokemon nie może zostać zdezorientowany.
Pickpocket - Kradnie przedmiot przeciwnika, kiedy go dotknie.
Pixilate - Zwiększa moc ataków typu normalnego, po czym zamienia je na ataki typu wróżkowego.
Pickup - Istnieje 10% szans, że po stoczonej walce Pokemon znajdzie jakiś przedmiot.
Plus - Kiedy partner w dwuwalce ma zdolność "Minus", specjalny atak tego Pokemona rośnie o 50%.
Poison Heal - Kiedy Pokemon jest zatruty, na koniec każdej tury odzyskuje 1/8 maksymalnego HP, zamiast je tracić.
Poison Point - Przy kontakcie fizycznym istnieje 30% szans na zatrucie przeciwnika.
Poison Touch - Zatruwa każdego Pokemona, który go dotknie.
Praknster - Priorytet ataków niezadających obrażeń zostaje podwyższony o 1.
Pressure - Stworek, który atakuje
Pokemona z tą zdolnością, zużywa dwa PP na turę zamiast jednego.
Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie, szansa na
napotkanie silniejszych Pokemonów wzrasta o 50%.
Protean - Zdolność zmienia typ Pokemona na typ ataku, którego użył.
Pure Power - Podwaja siłę ataków Pokemona.
Quick Feet - Kiedy Pokemon
zostaje dotknięty przez zmianę statusu, jego szybkość wzrasta o 50%.
Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie,
częstotliwość napotykania dzikich Pokemonów spada.
Rain Dish - Kiedy podczas walki pada deszcz, HP Pokemona co turę odnawia się o 1/16 wartości maksymalnej.
Reckless - Zwiększa siłę ataków obosiecznych (np. Double-Edge) oraz powodujących obrażenia przy nietrafieniu (np. Jump Kick)[/b] o 20%.
Regenerator - Pokemon regeneruje swihe HP po odwołaniu z walki.
Rivalry - Jeśli Pokemon ma taką samą płeć jak przeciwnik, to siła bazowa jego ataków wzrasta o 25%. Jeśli przeciwną, to spada o 25%.
Rock Head - Pokemon nie otrzymuje obrażeń przy atakach obosiecznych (typu Double-Edge).
Rough Skin - Kiedy Pokemon
zostaje zaatakowany fizycznym atakiem, HP przeciwnika spada o 1/8
wartości maksymalnej (1/16 w grach trzeciej generacji).
Run Away - Pokemon ma zagwarantowaną możliwość ucieczki w walce z dzikim Pokemonem.
Sand Force - Zwiększa siłę ataków typu Ground, Rock i Steel o 33% podczas burzy piaskowej.
Sand Rush - Podwaja szybkość Pokemona podczas burzy piaskowej.
Sand Stream - Kiedy Pokemon wchodzi do walki, zaczyna szaleć burza piaskowa. Efekt ten zanika dopiero po wycofaniu Pokemona z walki.
Sand Veil - Pokemon jest odporny
na działanie burzy piaskowej, a jeśli szaleje ona w czasie walki, unika
ciosów o 20% łatwiej. Dodatkowo, kiedy Pokemon jest na pierwszym miejscu
w drużynie, szansa na napotkanie dzikiego Pokemona w miejscach gdzie
ona szaleje spada o 50%.
Sap Sipper - W przypadku
trafienia ruchem typu Grass, Pokemon nie otrzymuje żadnych obrażeń, a
jego atak zostaje podwyższony o jeden poziom.
Scrappy - Powoduje, że ataki typu normalnego i walczącego wykonane przez tego Pokemona działają na Pokemony-Duchy.
Serene Grace - Podwaja szansę występowania dodatkowych efektów ataków ofensywnych używanych przez tego Pokemona.
Shadow Tag - Pokemon nie może uciec ani zostać wycofany z walki, chyba że posiada umiejętność Run Away.
Shed Skin - Po każdej turze walki istnieje 30% szans na wyleczenie się Pokemona ze zmian statusu.
Sheer Force - Ataki, które mają dodatkowy efekt, tracą go, ale ich moc zwiększa się o 33%.
Shell Armor - Blokuje ciosy krytyczne przeciwnika.
Shield Dust - Ataki ofensywne, którymi zostanie zaatakowany ten Pokemon, na pewno nie będą miały dodatkowych efektów.
Simple - Podwaja zmiany statystyk Pokemona, zarówno pozytywnie jak i negatywnie.
Skill Link - Sprawia, że ataki podczas których ciosy wyprowadzone są kilkakrotnie zawsze uderzają maksymalną ilość razy.
Slow Start - Sprawia, że przez pierwsze pięć tur atak i szybkość Pokemona są obniżone o połowę.
Sniper - Kiedy Pokemon zostaje trafiony ciosem krytycznym, moc jego ataków wzrasta o 1,5 raza.
Snow Cloak - Kiedy szaleje burza
gradowa (Hailstorm), celność Pokemona wzrasta o 50%. Dodatkowo, kiedy
Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie, szansa na napotkanie
dzikiego Pokemona w miejscach gdzie ona występuje spada o 50%.
Snow Warning - Kiedy Pokemon wchodzi do walki, zaczyna padać grad. Efekt ten zanika dopiero po wycofaniu Pokemona z walki.
Solar Power - Kiedy słońce mocno świeci, specjalny atak Pokemona wzrasta o 1,5 raza, a jego HP co turę spada o 1/8 wartości maksymalnej.
Solid Rock - Obniża o 1/4 moc ataków superefektywnych.
Soundproof - Pokemon jest odporny na ataki dźwiękowe.
Speed Boost - Pokemon jest odporny na ataki dźwiękowe.
Stall - Pokemon zawsze atakuje jako ostatni (chyba że inny trzyma Lagging Tail lub Full Incense).
Static - Przy kontakcie fizycznym
istnieje 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika. Dodatkowo, jeśli
Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie, szansa na napotkanie
elektrycznego Pokemona rośnie o 50%.
Steadfast - Kiedy Pokemon stchórzy (flinch), jego szybkość wzrasta o 1,5 raza.
Stench - Jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie, szansa na spotkanie dzikiego Pokemona maleje o 50%.
Sticky Hold - Zapobiega utracie
przedmiotu, który Pokemon trzyma. Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na
pierwszym miejscu w drużynie, dzikie Pokemony będą częściej brały przy
łowieniu na wędkę.
Storm Drain - Pokemon ściąga na siebie wszystkie wodne ataki.
Strong Jaw - Moc gryzących ataków zwiększa się o 50%.
Sturdy - Ataki pokonujące jednym ciosem (One-Hit KO) nie działają na tego Pokemona.
Suction Cups - Pokemon nie może
zostać wycofany z walki przy pomocy ataków przeciwnika. Dodatkowo, jeśli
Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie, dzikie Pokemony będą
częściej brały przy łowieniu na wędkę.
Super Luck - Pokemon ma dwukrotnie większą szansę na zadanie przeciwnikowi ciosu krytycznego.
Swarm - Kiedy HP spada poniżej 1/3, ataki robacze zadają do 1,5 raza większe obrażenia,
Swift Swim - Kiedy podczas walki pada deszcz, szybkość Pokemona podwaja się.
Synchronize - Kiedy Pokemon
zostaje podpalony, zatruty lub sparaliżowany, status przeciwnika zmienia
się na taki sam. Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w
drużynie, istnieje 50% szans, że napotkane Pokemony będą miały tę samą
co on naturę.
Tangled Feet - Kiedy Pokemon jest zdezorientowany, jego zdolność unikania ciosów wzrasta o 20%.
Technician - Moc ataków Pokemona o sile bazowej równej lub mniejszej niż 60 jest zwiększana o 1,5 raza.
Telepathy - Broni przed obrażeniami z ataków sprzymierzeńców podczas podwójnych i potrójnych bitew.
Terravolt - Pokemon może skutecznie zaatakować przeciwnika niezależnie od jego umiejętności.
Thick Fat - Osłabia o połowę siłę ataków typu ognistego i lodowego.
Tinted Lens - Podwaja siłę ataków, które są mało efektywne na przeciwnika.
Torrent - Kiedy HP spada poniżej 1/3, ataki wodne zadają do 1,5 raza większe obrażenia.
Toxic Boost - Kiedy Pokemon zostaje zatruty, jego statystyka ataku zostaje podwyższona o 50%.
Trace - Pokemon kopiuje umiejętność przeciwnika.
Truant - Pokemon musi co dwie tury odpoczywać (nie atakuje).
Turboblaze - Pokemon może skutecznie zaatakować przeciwnika niezależnie od jego umiejętności.
Unaware - Podczas zadawania ataków ofensywnych ignorowane są wszystkie zmiany statystyk wroga (poza szybkością).
Unburden - Kiedy Pokemon traci trzymany przedmiot w czasie walki, jego szybkość podwaja się.
Unnverve - Sprawia, że przeciwnik jest zdenerwowany, co powstrzymuje go od jedzenia trzymanych Berry.
Victory Star - Celność ruchów Pokemona i jego sprzymierzeńców zostaje zwiększona o 10%.
Vital Spirit - Pokemon nie może
zostać uśpiony. Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w
drużynie, szansa na napotkanie silniejszych Pokemonów rośnie o 50%.
Volt Absorb - Gdy Pokemon jest uderzany elektrycznym atakiem, odnowiona zostaje 1/4 jego maksymalnego HP.
Water Absorb - Gdy Pokemon jest uderzany wodnym atakiem, odnowiona zostaje 1/4 jego maksymalnego HP.
Water Veil - Pokemon nie może zostać podpalony.
Weak Armor - Kiedy Pokemon
zostaje trafiony fizycznym atakiem, jego obrona spada o jeden poziom, a
jego szybkość podwyższa się o jeden poziom.
White Smoke - Statystyki Pokemona
nie mogą zostać obniżone przez atak lub zdolność przeciwnika.
Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie, szansa na
napotkanie dzikich Pokemonów maleje o 50%.
Wonder Guard - Na Pokemona działają jedynie ataki, które są na niego superefektywne.
Wonder Skin - Sprawia, że ruchy, które nie zadają obrażeń (status moves), chybiają w 50% przypadków.
Zen Mode - Zmienia formę Pokemona, gdy jego HP spadnie poniżej połowy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz